اینجا سالم,محصولات رژیمی,محصولات اورگانیک

خواص اعجاب انگیز دمنوش رازیانه

خواص مواد غذایی, طب سنتی, نوشیدنی

با مجله اینترنتی اینجا سالم در یک مطلب تازه از آموزش نوشیدنی همراه باشید :

خواص اعجاب انگیز دمنوش رازیانه herbal tea, خواص دمنوش, خواص رازیانه, دم نوش, دم نوش برای خانم ها, دم نوش برای شیر مادر, دم نوش خوشمزه, دم نوش رازیانه, دم نوش سرماخوردگی, دم نوش فعال سازی مغر, دم نوش لاغری, دمنوش, دمنوش بدون قند, دمنوش دیابتی, دمنوش فشار خون, دمنوش قاعده اور, دمنوش کامور, دمنوش گیاهی, دمنوش مناسب چشم, رازیانه, سالم, سلامتی, طرز تهیه دم نوش, طرز تهیه دمنوش, طرز تهیه دمنوش رازیانه, عسل, عسل بدون قند

رازیانه گیاهی است علفی با طبعی گرم و خشک که مصرف آن به صورت خام، پخته، ادویه و جوشانده بسیار مفید است.

رازیانه یا بادیان گیاهی است با طبیعتی گرم و خشک که سرشار از ترکیبات مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژن‌ها) می‌باشد. گیاه رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ است. طبع گرم این گیاه تاثیر بسزایی بر شادابی و شفافیت و ازبین‌بردن لکه‌های پوستی دارد. به علاوه گیاه رازیانه در رفع چین و چروک‌های پوست بانوان مؤثر بوده و باعث تداوم جوانی چهره خانم‌ها می‌شود. گیاه رازیانه به علت خاصیت ضد بلغمی که دارد موجب ازبین‌رفتن کیسه‌های زیر چشم نیز می‌شود.

موارد مصرف رازیانه:

رازیانه یک گیاه دارویی پرخاصیت است و تمام بخش‌های آن از دانه و برگ گرفته تا ریشه همه خوراکی بوده و هر یک به نوعی برای بدن مفید هستند. دانستن این نکته ضروری است که روغن دانه رازیانه بسیار سمی بوده و حتی مصرف مقدار بسیار کمی از آن منجر به ایجاد دانه‌های پوستی، مشکلات تنفسی، حالت تهوع و … می‌شود. طعم رازیانه تلخ، شیرین و تند و تا حدی شبیه به نعناع است. برخی افراد از رازیانه در پخت کیک و نان استفاده می‌کنند برخی دیگر نیز رازیانه را در سالاد می‌ریزند و یا پس از غذا آن را می‌جوند. برخی نیز آن را به صورت چای دم کرده و از خواص دمنوش رازیانه بهره‌مند می‌شوند.

  رابطه جو دو سر و کلسترول خون

خواص رازیانه :

گیاه رازیانه التیام‌‌بخش بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است. مصرف گیاه رازیانه باعث افزایش شیر مادر و کاهش وزن می‌شود. رازیانه دارای مقادیر فراوانی پتاسیم است که باعث کاهش فشارخون می‌شود و به همین دلیل برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند مفید است. گیاه رازیانه سموم بدن را پاک می‌کند. بیماری‌ التهاب دهان را می‌توان با استفاده از رازیانه از بین برد. رازیانه به خاطر خاصیت خلط‌آور‌ی که دارد برای درمان سرماخوردگی و سرفه مفید است. بخار ناشی از جوشاندن برگ‌های رازیانه، بیماری آسم و برونشیت را تسکین می‌دهد. رازیانه باعث تقویت چشم شده و حساسیت چشمی را از بین می‌برد. گیاه رازیانه جزو قاعده‌آورهای طبیعی است، دمنوش رازیانه مغز را فعال کرده و تهوع را از بین می‌برد.

طریقه مصرف:

رازیانه برای لاغری مفید و مصرف بیش از اندازه این گیاه ممکن است منجر به تشنج عضلانی و حتی توهم شود. زیاده‌روی در مصرف رازیانه باعث ضعیف‌ شدن معده می‌شود. مصرف رازیانه برای افراد گرم مزاج خوب نیست و باید آن را همراه با سکنجبین بخورند. مصرف رازیانه برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

طرز تهیه دمنوش رازیانه :

برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین‌کردن دمنوش گیاهی رازیانه می‌توانید از عسل کامور استفاده کنید.

  میگو پفكی در سفره پاییزی

نوش جان

منبع: hidoctor.ir

3.5/5 - (2 امتیاز)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی
محصولات پیشنهادی

محصولات پیشنهادی