اینجا سالم,محصولات رژیمی,محصولات اورگانیک

فواید توت برای سلامتی

تغذیه و رژیم, خواص مواد غذایی

فواید توت برای سلامتی آنتی اکسیدان, آهن, پتاسیم, پروتئین, پیشگیری از سرطان, تغذیه سالم, تقویت سیستم ایمنی, تنظیم فشار خون, توت, خواص, خواص توت, رزروراترول, رژیم غذایی سالم, رفع یبوست, ریبوفلاوین, سلامتی, شبکیه چشم, صبحانه, ضد التهاب, فولیک اسید, فیبر, کرم ابریشم, متابولیسم, منگنز, منیزیم  

توت، میوه ای آبدار و ترش و شیرین است و در مناطق گرم و معتدل آسیا، آفریقا و آمریکا یافت می شود. توت به گونه مرزه ها تعلق دارد. به جهت تغذیه کرم ابریم از آن استفاده می شود که آن را به ماده ای ارزشمند تبدیل می کند ولی علاوه بر این که غذای کرم ابریشم را فراهم می کند، دارای خواص غذایی زیادی نیز هستند. توت سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از کولین، فیبر رژیمی، فلانوئید، آهن، پروتئین، پتاسیم،رزوراترول، ریبوفلاوین و ویتامین C است.

در ادامه با برخی دیگر از خواص این میوه خوش طعم، آبدار و شیرین آشنا می شویم:

1. پیشگیری از سرطان و دیگر امراض

توت سرشار از آنتوسیانین و فیتوکمیکال های فلاونیئید فنولیک هستند که با سرطان، عفونت های باکتریبایی، دیابت، التهالب و بیماری های عصبی مبارزه می کنند.

2. کاهش دهنده خطر ایست قلبی

این میوه همچنین دارای رزوراترول است. آنتی اکسیدانی که توانایی تغییر داغدن مکانیزم ملکولی رگ های خونی می باشد و حساسیت آن ها نسبت به آسیب دیدن را کاهش می دهد که این باعث حفاظت در برابر سکته قلبی می باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می بخشد. توت ها ذغنی از ویتامین C و نوعی آنتی اکسیدان قوی می باشند که باعث می شود بدن توانایی مقابله با رادیکال های آزاد زیان آور، مبارزه با ویروس ها و باکتری های عفونی را داشته باشد.

  خاگینه رژیمی

3. حفاظت از چشم

توت حاوی زکسانتین ( یک نوع کاروتنوئید رژیمی) است که بر روی شبکیه چشم اثر می گذارد و باعث حفاظت شبکیه در مقابل اشعه UV خورشید می شود.

4. تسهیل گردش خون

توت سیاه نوعی  از معدود توت هایی است که حاوی آهن ( جزئی از هموگلوبین گلبول های قرمز خون) است. مقدار متناسب آهن در بدن می تواند قابلیت حمل اکسیژن در خون را بالا ببرد.

5. تنظیم ضربان قلب و فشار خون

توت سرشار از منگنز،منیزیم، و خصوصاً پتاسیم است که نیاز اساسی مایعات بدن و گلبول هاست و باعث کنترل و تنظیم فشار خون و ضربان قلب می شود.

6. بالا رفتن متابولیسم بدن

توت سرشار از مواد مغذی ای است که به بدن کمک می کنند کربوهیدرات، چربی و پروتئین را تجزیه کند. از جمله این مواد مغذی ویتامین K، B6، فولیک اسید، نیاسین و ریبوفلاوین هستند.

7. رفع یبوست

مقدار فیبر بالای توت روده ها را پاکسازی می کند و دوای خوبی برای یبوست می باشد.

8. نگه داشتن کلسترول در سطح پایین

توت دارای کلسترول پایین، چربی اشباع شده و سدیم است و همانطور که قبلاً نیز اشاره نمودیم، باعث متابولیسم کربوهیدرات و چربی می شود.

9.درمان درد ناشی از آرتروز 

توت سرشار از آنتی اکسیدان است که حاوی خواص ضد التهاب می باشد و باعث درمان درد ناشی از آرتروز می شود.

  خواص زیره برای لاغری و کاهش وزن

توت دارای مقادیر زیادی مواد مغذی است که در بیشتر فروشگاه ها یافت می شود. پس به جای استفاده از وعده های غذایی ناسالم از توت خشک استفاده کنید. توت برای داشتن صبحانه ای سریع، راحت و مغذی مناسب است.

منبع : All About Your Health Channel

مترجم : سوگل سرشوقی

امتیاز شما
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی
محصولات پیشنهادی

محصولات پیشنهادی