اینجا سالم,محصولات رژیمی,محصولات اورگانیک

چه بخوریم تا سرما نخوریم؟

تغذیه و رژیم, خواص مواد غذایی

با مجله اینترنتی اینجا سالم در یک مطلب تازه از آموزش خواص مواد غذایی همراه باشید :

چه بخوریم تا سرما نخوریم؟ پیشگیری, پیشگیری از سرماخوردگی, جلوگیری از سرماخوردگی, چه بخوریم, چه بخوریم تا سرما نخوریم, خواص, خواص مواد غذایی, خوراکیهای زمستانی, در زمستان چه بخوری, در هوای سرد چه بخوریم, درمان, درمان سرماخوردگی, زمستان, سرماخوردگی, سلامت, سلامتی, مصرف, مصرف مواد غذایی سالم, نکته درباره سرماخوردگی, هوای سرد

برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بهتر است سطح ایمنی بدن افزایش یابد. نحوه تهیه و مصرف مواد غذایی و انتخاب آنها نیز در این امر موثرند که ما برخی از آنها را برای شما نام میبریم.

مصرف یک لیوان آب جوش به همراه عسل بدون قند و لیمو ترش، یکی از روش‌های موثر در تسکین سرماخوردگی است. همچنین مداومت بر مصرف چای سبز  و آب میوه به دلیل افزایش میزان مایعات دفعی از بدن، موجب تنظیم دمای بدن می‌شود.
مصرف ماست تاثیر به سزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حین مواجهه با عوامل میکروبی دارد. با بهبود کارکرد سیستم ایمنی، بدن در مقابله با انواع ویروس‌های مسبب سرماخوردگی قوی‌تر می شود و سریع ‌تر سلامت خود را باز می‌یابد.

سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم و دریافت زیاد و منظم ویتامین C به کاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی کمک می‌کند.
غلات سبوس ‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوبی برای ویتامین‌های گروه B هستند.عدم مصرف این مواد در بدن سبب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.
مصرف سیر که دارای آهن و روی است، سبب تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.
افرادی که زیاد دچار سرماخوردگی می‌شوند، ماهی قباد، قزل‌آلا، ماهی‌های روغنی، دانه کدو حلوایی و روغن شاه دانه که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند را مصرف کنند.
همچنین دانه کنجد و آفتابگردان ، غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که این اسیدهای چرب در مبارزه علیه عفونت‌های سرماخوردگی، به سلول‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.
عفونت‌های مکرر تنفسی با کاهش ذخایر ویتامین A همراه است. جگر، کره و تخم ‌مرغ از منابع غنی ویتامین A هستند. هویج، انبه ،سیب‌ زمینی، زردآلو، کدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره نیز تامین ‌کننده “بتا کاروتن” هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

  خاگینه رژیمی

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از خواص مواد غذایی
مجله اینترنتی اینجا سالم آرزوی بهترینها را برای شما

برگرفته از: dana.ir

4/5 - (1 امتیاز)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی
محصولات پیشنهادی

محصولات پیشنهادی